sreda, 6. maj 2015

...španski bezeg...

Maj brez lepih cvetov in sladkega vonja španskega bezga...zame nepojmljivo, saj me spominja na otroštvo...spominja me na vonj posteljnine, saj je mama, ko je preoblekla postelje,  ponavadi odeje poškropila s toaletno vodico, včasih tudi z vonjem po bezgu.
Španski bezeg, lipovka ali majnica je listopadni grm ali celo do 7 m visoko drevo z golimi poganjki in sivorjavimi debelci, s katerih se lušči skorja. 
Končno mi je  uspelo ...zacvetel je grm na domačem dvorišču...kar tri leta je trajalo, da je prvi podtaknjenec začel cveteti in zato je zaslužna snaha Tamara...hvala ...
...drugi grm je malo v zaostanku, zato še ne vem kakšne barve bodo cvetovi, deloma so zato krivi polži, deloma oči, saj je vse, kar je rastlo okoli vrta do korenin lani postrigel in tako se je pozimi boril za preživetje...




Čeprav se mi zdi, da na več mestih po Sloveniji raste podivjano.
  Zasledila sem tudi, da pa je manj znana uporaba španskega bezga... navajajo užitnost cvetov, ki jih ponekod uživajo ocvrte, uporabljajo pa jih tudi v industriji parfumov ali za zeleno barvanje. Iz poganjkov pridobivajo oranžnorumeno barvilo.
Uporabljajo ga tudi kot rezano cvetje. Znanih je več kot 800 okrasnih sort, med katerimi so takšne z vrstnatimi ali enostavnimi cvetovi in različ­nimi barvami, od bledo vijolične do škrlatno rdeče, modrikaste ali bele.
...še ena pesem me spominja na španski bezeg - jorgovan ...
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar