nedelja, 5. april 2015

...pikapolonice- simboli sreče...

...vedno, ko jih zagledam , se spomnim otroštva in drobnih prstkov, katere smo molili v zrak, če smo kakšno našli, jo dali na dlan in čakali, da je splezala na konico prsta ter seveda zraven povedali pesmico:" pikapolonica zleti v nebo, in mi prinesi zlato kolo"
...in ko je odletela,  smo še dolgo gledali za njo...
...in počutila sem se kot otrok, ko sem šivala to toaletko...


Pikapolonica oči pomane in se odpravi urno na pot.
Leta na trave, bilke in rože, z bele marjetke vzpne se na mak.
Tu je obstala in premišljevala, komu naj nese srečo in kam.
Že je zletela, k meni se usedla in mi je rekla srečo ti dam.


Nemška beseda za pikapolonico je "Marienkäfer" (Käfer. nem.: hrošč)... ker je tako koristna za poljedelstvo in kmetijstvo, so kmetje mislili, da je hrošček darilo/sel božje matere... naj bi ščitil otroke in če leti k bolnemu, bi ga naj ozdravil. Obstaja pa čez 1500 regijskih variant imena... najbolj zanimive pa se mi zdijo:
Marienkälbchen; Gotteskälbchen (Marijin teliček ; božji teliček),
Himmelsmietzchen (nebeška mucika)
Frauenkäfer... oziroma enaka beseda tudi v britanski angleščini in sicer "ladybug" in bi se "frau" in "lady" nanašalo na Marijo...

Zanimiva imena so mi še:
Brautmaneke (ženin),
Glückskäferle (hrošček sreče),
Sonnenkäfer (sončni hrošč)...

Starodavne vraže, ki so povezane z pikapolonico pa so, da ko pikapolonica sede na roko:
- napoveduje srečne dneve,

- število, ki ga našteješ do njenega vzleta, ti pove kako visoko starost boš dočakal,

- v smeri kamor odleti najdeš življenjskega sopotnika,

- samskim napoveduje čez koliko mesecev se bodo poročili,

- neodločnim pa kaže pot in najboljšo rešitev.

Če sede pikapolonica na oblačila, je ne smeš ubiti ali odgnati, ker si boš prislužil večno nesrečo. 
Želim vam veliko sreče in naj vas čimprej obišče kakšna pikapolonica, pa ne kitajska, ker nima enakega učinka:-)

Ni komentarjev:

Objavite komentar